Творчий портрет


Працюючи в школі вчителем образотворчого мистецтва, музичного мистецтва, художньої культури та трудового навчання  при підготовці до кожного уроку завжди намагаюся дотримуватися принципу зацікавленості, інтересу до прекрасного, до нового виду художньої діяльності.

Головним моїм завданням є  допомога учням реалізувати свої творчі задатки.

Вважаю,  чим більша творча “ свобода” у самого вчителя, тим ширше коло фантазій його учнів.

Життєве кредо : “Творю, поки живу!”.

Декоративно – прикладне мистецтво – вид образотворчого мистецтва, що об’єднує в собі різні види: вишивку, розпис, килимарство, ткацтво, різьблення, писанкарство, гутництво, гончарство, ковальство, флористику, лозоплетіння. Саме в декоративно – прикладному мистецтві є безмежний простір для творчості педагога та учнів. Педагог розробила нові види робіт з учнями з декоративно – прикладного мистецтва, а саме:

 

-      колективні, групові та індивідуальні роботи на пінопласті з використанням солоного тіста;

-       придумування на основі народної іграшки – іграшки з пляшки;

-       вивчення та розповсюдження народних розписів різних регіонів України ;

-       писанки виготовленні у техніці пап’є – маше;

-       батик – вільний розпис з вишиванням;

-       роботи на пінопласті з використанням паперопластики;

-       роботи на пінопласті з рельєфними зображеннями із тканини з домальовуванням;

-       роботи на пінопласті із флористичного матеріалу;

-       роботи на пінопласті з використанням кукурудзи;

-     роботи на пінопласті з виготовленням напівобємних зображень із зволожених серветок з виплетеною рамкою із лози або верби.

Детально вивчивши усі форми і види роботи з учнями, зрозуміла, що найефективнішим і найбільш творчими є ті види робіт, де використовується колективна і колективно - групова робота, тому найбільше їх  використовую.

Організовуючи проведення даних робіт прагну, щоб мудра праця об’єднала учнів у колектив мислителів і творців декоративно – прикладних робіт.

Всі створені учнями роботи ( колективні, робота в парах, індивідуальні) є цікавими і привабливими і для учасників творчого процесу, і для спостерігачів, які розглядають дитячі виставки.

Поряд із основними матеріалами учні, проявляючи творчість, застосовують нитки в’язальні, поролон.

Наступним етапом роботи була придумана оригінальна і неповторна іграшка з пляшки.

Мистецтво створення іграшки з пляшки є особливим типом дитячої художньої творчості, що також інтегрує в собі різні види народного мистецтва, поєднує матеріальні й духовні здобутки української культури, утверджує дитячу талановитість. Використання іграшки в навчально – виховному процесі на уроках образотворчого мистецтва і у позакласній діяльності сприяє, на мою  думку, творчому формуванню здібностей кожної особистості. На основі вивчених надбань народних умільців виготовлення іграшки в різних регіонах України, у нас  сформувалося своє бачення створення іграшок із покидькового матеріалу .

У роботі з декоративною іграшкою з пляшки керуюся принципом від простого до складного.   Для правильного створення образу тієї чи іншої іграшки у дітей широко розвивається уява, образне мислення, пам’ять, практичні вміння та навички у створенні правильної форми іграшки.  Щоб зробити заняття цікавішими, намагаюся працювати так, щоб кожне наступне заняття або урок не був схожий на попередній. Виготовлення іграшки з застосуванням різних матеріалів, перетворюють учня на творця, дають йому можливість відчути власну значимість у житті. У процесі занять помітила, що образ дитячих іграшок – це враження, спостереження, мрії, бажання та уява.

Одним із найпоширеніших видів декоративно – прикладного мистецтва є писанкарство. Вивчивши досконало техніку розпису писанок з дітьми, свою творчість з даного виду декоративно – прикладного мистецтва вирішила продовжити у виготовленні яєць для писанок із паперу, тобто пап’є – маше.

З кожним роком роботи у школі  бачу, як змінюються мистецькі погляди дітей, як швидко прогресують їхні думки, фантазії.

Вивчаючи роботу з  флористичним матеріалом та папером зрозуміла, що   різноманіття природних форм дає можливість учням помилуватися природним багатством.

Паперопластика у колективних роботах на пінопласті дала своєрідний результат.

Легкий у застосуванні матеріал, широко почала пропонувати учням  на уроках образотворчого мистецтва, а саме при роботі над темами із композиційних натюрмортів.Наприклад,  «Зимовий  та  осінній букет»

Кожен клас намагається по своєму виготовити дану композицію. Учні проявляють інтерес, неординарне мислення, компонують роботу сучасно, дотримуючись композиційних вимог.

Творчий вчитель – творчі учні. Це правило є догмою сучасного швидкоплинного часу. Прибираючи присадибні ділянки, творчі члени гурта «Чарівний пензлик» запропонували спробувати  разом  виготовити образи квітів із еко сировини  - кукурудзяного листя.  Кожна нова цікава ідея дає поштовх творчим особистостям до розвитку польоту фантазій. Спробували поєднати кукурудзяне листя у композицію. Так з’явився новий вид роботи на пінопласті з використанням кукурудзи.

З кожним роком знання, вміння і навички роботи з даним матеріалом удосконалюються. Учні полюбили цей матеріал. Створили багато різнопланових композицій : «Кукурудзяний букет», «Ваза з квітами», «Профіль дівчини», на конкурс «Народознавчий сувенір» створили кукурудзяний капелюх із ляльками – іграшками із кукурудзи.

Роботи на пінопласті з рельєфними зображеннями із тканини з домальовуванням – ще один цікавий вид роботи, який дав поштовх до нових творчих звершень.

Занурення контурів тканини  у пінопласт створює ілюзію об’ємності, цікавості.

Поряд із однотонними клаптиками тканини почали використовувати українську хустку, як оздоблення краю роботи рамкою. Результати виявилися зворушливими.

Роботи даною технікою стали переможцями  районного та обласного туру конкурсу «Великодні дзвони » у номінації нетрадиційне писанкарство (2010р), «Люби і знай свій рідний край», композиція «А ми українці» також посіла перше місцє у районному та обласному турі (2009р.)

Учні приймають постійну участь у шкільних і міських конкурсах. Неодноразово були переможцями міських , районних, обласних та всеукраїнських конкурсів.  Учениця Мороченець Тетяна (5 кл.) здобула ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі “ Ми – підприємці”(2005р.) , який проводила газета “ Частный предприниматель” м. Дніпропетровськ. За роботу “Підприємці потрібні землі” дівчинка нагороджена грамотою та цінним призом . Приймали участь у Всеукраїнському конкурсі дитячої творчості “Діти проти спортивного полювання”. Два роки підряд учениці Гаврилович Юлія та Супрункова Анна ставали призерами районного конкурсу “ Податки очима дітей” та “Протипожежна безпека”. Брали участь у міжнародному конкурсі “Дитина і собака”, що проводився у Польщі.

Художня студія «Чарівний пензлик» неодноразово нагороджена грамотами відділу освіти та обласним управлінням освіти за високі досягнення у конкурсі декоративно – ужиткового мистецтва та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій рідний край» 2008 – 2010р.

Учень Охріменко Юрій ( 6 кл.) здобув І місце   в Україні  у Всеукраїнському конкурсі «Людина та ліс», що проводилася в рамках Всеукраїнської акції «Майбутнє лісу у твоїх руках» ( 2009р).Учень нагоророджений свідоцтвом фіналіста конкурсу та цінним подарунком –нетбуком.

Учениця Велісейко Тетяна ( 2 кл.) здобула  І місце у тому ж конкурсі «Людина та ліс»(2010р.) в обласному етапі та нагороджена грамотою Рівненського обласного управління лісового та мисливського господарства та нагороджена цінним подарунком – велосипедом.

Дипломом обласного управління освіти і науки нагороджені учасники художньої студії за ІІ місце в обласному конкурсі писанкарства «Воскресни, писанко!»      .

Також члени художньої студії стали переможцями ІІ (обласного) етапу Всеукраїнської новорічно – різдвяної  виставки «Новорічна композиція» за напрямком « Флористика»( 2010р.)

Сарненська районна державна адміністрація  та районний відділ освіти нагородив грамотою студію «Чарівний пензлик» за особливі успіхи у розвитку та популяризації літературно – мистецького жанру та вагомий внесок у реалізацію програми «Творча обдарованість»( 2010 р.)

У 2011 році вихованці  порадували І місцем у обласному турі конкурсу «Новорічна композиція» ( Мізюрко Лілія, 6 клас) та І місце у  районному конкурсі державної адміністрації «Здоровим бути модно» у номінації 9 – 11 класи ( Бриж Юлія, 9 клас). ІІІ місце у конкурсах – «Охорона праці очима дітей» ( Мізюрко Л.) та « Фінальна частина Євро 2012 в Україні» ( Никитчук К., Велісейко Т.).

2012 рік – ІІ місце у конкурсі малюнка «СНІД – чума ХХІ століття» ( Велісейко Тетяна , 5 клас) та І місце в районі серед новорічних композицій у номінації стилізована ялинка.

  Постійно беру активну участь у методичній роботі  з предметів художньо – естетичного циклу та обслуговуючої праці. Проводила семінар – практикум для вчителів початкових класів з теми “Нетрадиційні техніки в образотворчому мистецтві” у грудні 2005 року. Постійно приймаю участь у роботі методоб’єднань для молодих спеціалістів, на яких ділилася досвідом роботи та здійснювала показ основних цікавих технік.

  Розробила у 2005 році методику “Проведення творчих робіт на пінопласті з використанням солоного тіста”. На конкурсі творчих ідей – 2005 року робота зайняла ІІ місце в Рівненській області.

  У 2006 році розробила методичний посібник по темі “Виготовлення іграшки з пляшки”. Дана робота зайняла ІІ місце на ярмарці творчих ідей – 2006р.

  Взяла активну участь у розробленні програми для профільного навчання з образотворчого мистецтва.

У 2007 році Тетяна Юріївна стала лауреатом другого (обласного) туру другого етапу конкурсу «Вчитель року 2007».

На конкурс творчих ідей – 2010р. підготувала « Творчий доробок» до складу якого увійшли всі зразки практичних робіт учнів із предмету «Образотворче мистецтво» 5 – 7 класи.

Робота з художньої культури «Синтез мистецтва ХVІІ століття . Епоха бароко.» Робота зайняла І місце в районі та відзначена сертифікатом в області.

Також сертифікатом нагороджена робота «Кукурудзяні дива», яка зайняла І місце в районі у цьому ж конкурсі, але у номінації «Трудове навчання».

У 2013 році, розробила та подала на конкурс педагогічної майстерності методичні посібники з образотворчого мистецтва «Кукурудзяний дивосвіт » та з обслуговуючої праці «Виготовлення м’якої іграшки із шкарпеток», роботи в районному турі зайняли  І місця.

На базі нашої школи створена районна лабораторія майстер – класів. Як керівник лабораторії та голова методичного об’єднання вчителів естетичного циклу проводила майстер – класи для вчителів початкових класів, засідання з показовим майстер – класом для  творчої групи вчителів мистецтва ( 2014р.), семінар – практикум для голів методичних обєднань із трудового навчання

 ( 2014р.)

 Працюючи із кукурудзою, як матеріалом, описуючи та досліджуючи його особливості виникли ідеї до створення переможної  роботи на  районний конкурс «Новорічних композицій» у номінації стилізована ялинка «Стилізована ялинка з кукурудзи» ( 2012р.), І – місце в обласному турі.

 З 2014 року розпочала вивчати сама та ознайомлювати учнів із різними техніками лозоплетіння.

 І місце у районному та обласному турі  конкурсу Новорічних композицій у номінації стилізована ялинка «Ялиночка - лозоплеточка» ( Великий Борис, Мулявка Марія 9кл).

 Поєднання лозоплетених рамок із сюжетним зображенням на пінопласті із поєднанням кукурудзи дало можливість створити Український сувенір на районний конкурс  у січні 2015 року ( автори: Никитчук Катерина, Набухотний Владислав 6 кл.). Робота зайняла  І місце у районному конкурсі.

Творчість дітей та вчителя неосяжна, якщо постійно перебувати у творчому пошуку. Тому і творю, поки живу!

Немає коментарів:

Дописати коментар